26:e augusti 1991, 08:20


Så idag fyller jag år, och födelsedagsdygnets fem första timmar spenderades med mina fyra män.


Vi var på väg till Rålis för att uppleva ett episkt uppvisande i manlig frustration - nämligen synen av Adam när han bröt upp Colosseumets alla plankor med en kofot på jakt efter sin pyttelilla I-pod som han tappade i det tre cm breda hålrummet mellan plankorna när han var duktigt packad häromdagen - när klockan slog midnatt utan att jag själv la märke till det. Vi stod i början av rulltrappan på tuben i Fridhemsplan när Maxi tar ton, och plötsligt står grabbarna och sjunger alla verser i födelsedagsvisan för full hals; folk stirrar och vissa stämmer in, och bisarrt nog så passerade det just då en arab som hade en sån där liten tuta som man har på kalas, så den blåste han iallafall i. Jag fick pussar och kramar och killarna hurrade, dessutom stannade jag upp rent mentalt och försökte inpränta minnet för evigt (bra att ha de dagar jag känner mig värdelös).


Efter det styrde vi iallafall stegen mot Rålis, och väl framme plockade Adam fram en halv vodkaflaska som vi skålade i, och sen var det dags för dagens huvudattraktion! Till saken hör förresten att Adam och Gustav kvällen innan stått i 1,5 h och försökt skruva loss skiten, men utan resultat - därav Adams något drastiska val av verktyg. Men nu hade han hursom kofoten i högsta hugg, men när han bände upp plankan Gustav märkt ut under jubel från oss andra, så fann han ingenting där under.


Mycket konstigt. Vi började fundera på om någon annan hunnit före, but that made no sense, förstås. Så killarna antog att i-poden på något mystiskt vis försvunnit under en sten, så de började gräva, medans jag gjorde det mest uppenbara och kollade om det verkligen var just där i-poden försvunnit.


Vilket det förstås inte var! Skrattade högt och länge åt tanken att Adam stått och svettats i nästan 2 h eftersom han inte fått upp plankan, men ändå bara funnit stenar om han lyckats första gången. Maxi bände snabbt och smidigt upp plankan med kofoten ("I have done this before" som han uttryckte det) och ett segerjubel bröt ut när vi fann det, och Adams min av att vara lyckligast i världen när den dessutom fortfarande fungerade, var obetalbar. Efter det filmade vi några fåniga videosar och drack upp resten av vodkan, och efter det lät After som en bra idé.


Sedan hände det egentligen inte så mycket - eller tekniskt sett gjorde det det inte. Men grejen med killarna är att vi behöver inte göra något för att känna att något händer, så även om vi bara rökte, drack öl och underhöll oss med Jack Vegas maskinerna (jag torska 100 spänn, satan) så kändes kvällen händelserik. Jag tror det beror på de små sakerna: som att Gustav gick hela vägen från Mariatorget till Slussen högt sjungandes på en för mig okänd irländsk folkvisa, att Maxi på mindre än en halvtimme fick till det stenhårt med en rätt snygg blondin medans Belal deppade över att han själv inte ens har i närheten av lika enkelt att göra detsamma (jag kände en gång en kille som Maxi, men den här gången är det enbart roligt); eller att jag skrämde skiten ur ett par tyska turister när jag plockade upp kofoten som vi gömt i närheten av After utifall att vakterna skulle kolla igenom väskorna; eller att en random tjej kom fram när vi satt på McD och hon såg min I-phone och började fråga vilket abbonemang jag hade och vad jag betalade och om jag hade fri surf, alltsammans medans hon åt upp mina pommes (hon jobbade tydligen i 3-butiken inne i city, och så antar jag väl att hon var hungrig) -  eller att vi skrattade så jävla mycket åt alla skämt om Belal som Gustav drog att jag och Maxi var tvugna att hålla i varandra för att inte falla omkull (den allra allra bästa: "Vad säger Belal när han tycker något är riktigt kul? Svar: BeLOL!" ÅH HELVETE vad vi skrattade åt den!!).


Som jag har skrattat. Och dagen har bara börjat.


------

Jag känner mig så omtyckt. Mina fina killar, som gullar med mig och ger mig pussar och kramar, alltid ursäktar sig för mig när dom rapar, snackar killsnack, måste rätta till kalsongerna eller klia sig på pungen och alltid ber mig skicka mess när jag kommit hem så att de slipper oroa sig; men de reagerar aldrig när jag säger FITTA i var och varannan mening, och de garvar alltid åt mina råa skämt och drar gärna ännu råare, och de lyckas alltid glömma bort att jag hatar öl och helst dricker cider, samt att de alltid bestämt hävdar att jag har kuk precis som dom.... Aaaah. Gilla gilla gilla.



Hursomhelst. Idag fyller jag år, men jag jobbar. Helt okey. Nu ska jag sova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0