I see


your face.


And I'm still in love with you.




--------


Idag har varit en särskild dag på jobbet: Ivannia fick göra något hon aldrig gjort förut (jobba i spelhuset och sen stänga det; jag skulle kunna förklara för er vad det innebär men det vore ganska ointressant då 90% av er lever i en värld där Gröna Lund bara är ett nöjesfält snarare än ERT LIV)! Och det kändes underbart; jag pallar inte när saker blir för monotona och nu kan ju spelen jag står i på Grönan vara hur fine somhelst men det blir tjatigt efter ett tag.


Min piercing artar sig fint, thanks for asking. Idag svullnade det förvisso upp så tungan låg som en död padda i munnen och jag läspade fram instruktioner och uppmuntringar till folk... vilket för övrigt är anledningen till att jag fick stå i spelhuset - typ enda platsen på Grönan där personalen smälter in i väggen och gästerna ignorerar en.


Men svullnaden är nog på väg ner. Värre var det nog igår kväll: medans vi väntade på tuben så tänkte jag att jag skulle tigga lite diskret om sympati från två av mina 4 favoritgrabbar i hela världen (dom andra två är Surkart Von Gubbson och Ballerinan); så jag visade dom hur svullen min tunga var genom att visa den från sidan eftersom den igår var typ dubbelt så tjock. Kan dock meddela att jag inte fick någon sympati - Adam brast ut i ett "WHOOW VAD FAN ÄR DET DÄR" och Maxi spärrade upp ögonen och sa förskräckt att det såg ut som något från Alien. Och sen fortsatte han genom att med gester och tillhörande ljudeffekter illustrera hur min tunga attackerade och utrotade hela Stockholm...


Och Mumin sa idag när jag visade henne att den såg ut som en säl. Jävla Mumin.


------------


Hursomhelst. Jag är på sånt här sällskapssjukt humör igen, så som jag blir ibland: jag måste egentligen gå och lägga mig eftersom jag jobbar 10.45-23.20 imorgon (ett halvt DYGN) och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig eftersom inget är rent, plus att jag måste tvätta håret. Jobbigt.


Men jag känner för att sitta här och skriva lite strunt. Droppa lite random knowledge. Typ som att The Crew (som vi egentligen inte kallar oss: jag och Tyra inbillar oss att det är det vi två och dom 4 grabbarna är) ska tagga till Liseberg lagom till min födelsedag! Vi stannar i två dagar så att vår chaufför Adam kan bli packad med oss andra (plus så att diverse olagliga substanser ska hinna försvinna ur blodet på vår älskade lilla pundare, även om jag har för mig att det tar flera dagar för hasch och sånt att försvinna), och så ska vi tälta och sjunga sånger med Gustavs gitarr och spy inne på Liseberg och ojja oss över hur Gröna Lund ÄR SÅ MYCKET BÄTTRE! Det låter väl jävligt fint?


Men om inte det blir av så hade Tyra en idé om att vi skulle ha ett barnkalas som börjar typ klockan 2 på eftermiddagen, då barnkalas brukar börja.... Sen så har vi hattar och jordgubbstårta som Tyra bakar, och sen leker vi hela havet stormar plus har fiskedamm - MEN vi har en JÄVLA massa sprit! Hahahah. Det är en fest jag vill gå på.



Ja. Vad mer har jag att berätta. Herregud, hur mycket somhelst egentligen.



Lite mer för varje dag.



Jamen herregud han är ju inte från denna världen...

Kommentarer
Postat av: Arg Pippilotta

Vafan Ivannia! Jag vill väl också till jävla Liseberg och sitta i en bil med massa idioter! Utanförskapet är förfärligt! Imorn kommer jag tillbaka, sug.

2010-08-09 @ 12:55:16
URL: http://linaelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0