See you for the last time before we never say goodbye



Har haft en ganska blandad dag: kassa upplevelser mixat superfina. Jag tycker om listor, så för att få överblick på hur dagen varit tänker jag lista dagens dåliga ögonblick och ställa dom mot dom bra.


DÅLIGA SAKER:


1) Kom försent till jobbet. För hundrade gången minst. Mina chefer var inte - INNNTEEE- glada.


2) Blev inkallad till chefens kontor för att prata om problemen mellan mig och en annan snubbe på jobbet - en riktig jubelidiot som är, om möjligt, okvalificerad till det här jobbet. Och NEJ det finns inget problem: grabben kan bara inte hantera att jag har noll till övers för honom och alltså går han och bitchar om att det inte går att jobba bredvid mig för att jag inte pratar med honom, något chefen sa kanske inte var så proffessionellt. Då sa jag såhär va: man KAN inte komma överens med alla och jag står för att jag inte gillar den här killen. Jag kan och ÄR trevlig mot honom ändå, och jag har aldrig någonsin gett honom attityd alls, men det finns inget i hela världen som kan få mig att stå och småprata och skratta bara för att vi jobbar bredvid varandra. Så det mest professionella är väl att göra som jag redan gör, eller? Fatta INGENTING. Dagens mesta slöseri med tid.


3) Blir avsnäst av en mamma när jag försökte hjälpa hennes unge öppna lotten dom köpte. Hennes jävla blockmongo till 7-åring fattade ju inte så jag ville ju bara vara snäll, men det mascara-badande rynkmonstret måste ha fått för sig att jag försökt stoppa ner hennes fula unge i en säck, så som hon reagerade.


4) Tyra är inte i Stockholm och det känns så jävla tomt. Och Mumin har åkt hem till Finland och henne saknar jag också. Och Pippi jobbade inte. Adam var i och för sig där men han var för upptagen för att vinka till mig ens, och Belal visste jag var där men han stod för långt bort.


5) Jag förlorade 200 kr på Afters förbannade spelmaskiner! Jag skulle ha lyssnat på Belal som sa till mig att ta mina pengar och gå, men Gustav hetsade mig, den jävlen. Dessutom åt han upp 7 av mina 9 kycklingbitar när vi stack till McD sen, och när jag krävde att han skulle ställa sig i den milslånga kön för att köpa ett nytt paket så var han tvungen att gå för annars skulle han missa bussen hem. Jag pallade aldrig ställa mig i kön igen, så jag fick knappt äta något. Jävla Gustav, fan vad hungrig jag är.


6) Kände mig jävligt ur form idag. Ful.


BRA SAKER:



1) Fick en komplimang av Gaius, en kille som jag avgudar: han är en sån här sjukt intelligent, trevlig och snygg och vettig kille som alltid får mig att vrida mig av garv åt hans oneliners. Han är 27 år gammal och gift och vi har en bror/jobbig lillasyster relation, men vi har alltid skitkul. Så idag satt vi iallafall i rökrutan och pratade, så drog jag min och Beccas "This is a WALK-BY, Drive-bys are for PUSSIES"-replik och han skrattade halvt ihjäl sig; men så lugnade han sig och la en hand på mitt knä och sa "Ivannia, du ska vara glad att jag är gift för om jag varit singel hade jag plockat upp dig och gjort dig till min direkt". Det var väl fint?


2) Även om Adam var alldeles för upptagen för att vinka till mig (och alldeles för bizzay för att ge mig en kram på sin rast, tydligen), så kompenserade han för detta genom att muta tre ungar att skrika "IVANNIA ÄR BÄST" tvärsöver Tyrolparken. Det var också jävligt fint.


3) Gustav kanske åt upp mina kycklingbitar, men han såg ut som en ledsen liten hund när han insåg vad han gjort: han gav mig en kram och en puss och sa att han kommer att betala tillbaka sin skuld i kycklingbitar nästa gång. Dessutom var han ett utomordentligt stöd idag när han stod i spelet bredvid på jobbet, plus att han är så underbar eftersom han är sur jämt. Så jag antar att det är okey ändå.


4) Belal kärleksförklarade mig totalt idag: fick en MASSA kramar och komplimanger och han sa bl.a. att jag var så jävla SÖT att han ville äta upp mig. Nej Belal, sa jag bestämt, du får bara smaka sen måste du dessvärre dela med dig. Men ja, det var ett vackert ögonblick.


5) Niklas, aka. H&M-modellen, sa helt spontant att han älskade att jobba med mig eftersom jag var en sån himla gullig och snäll person. Det värmde, jag trodde mest att jag skrämde skiten ur honom.


6) Jag har börjat planera en sleepover hos mig med the crew nästa vecka. Vi sex, en massa alkohol, brädspel, cigg, musik och mat och det kan bara bli helt perfekt.


7) Fick också prov på utomordentlig vänskap mellan två män idag: Adam och Maxi demonstrerade sin vackra vänskap när vi gick till After efter jobbet. Maxi köpte nämligen öl till både mig och Adam (platsar förresten också på listan, jag bad inte ens om en), och när Maxi räcker honom den så blir Adam helt sentimental och lägger handen på bröstet på det här sjukt fina "åh-mitt-hjärta" sättet bara Adam kan. Maxi säger att äääh, bara en öl men Adam ser helt sjukt tacksam ut och säger att det värmer i hjärtat... och Maxi avbryter och säger bara att "förfan Adam sluta böga dig och drick din jävla öl". Hahahaha.



Nu när jag tänker efter så tror jag att min dag har varit helt okey. Men om den varit det så har det nästan uteslutande berott på mina pojkar som garvar och jävlas med mig som att jag vore en av grabbarna, men ändå samtidigt behandlar mig som att jag är en liten gullig kattunge of love and happiness. God I love those guys. Dom är guld. Och jag laddar upp bilder på begäran.


------------


Jo då, en bra dag har det ändå varit. En riktigt bra dag, med de underbaraste människorna jag har haft turen att möta. Det är bara med dom jag kan stänga in mig en hel helg med och inte tröttna det minsta på (JA det har hänt - tror inte vi gjorde så mycket annat förra helgen annat än att ligga lite här och där i Tyras pyttelilla lägenhet, käka pizza, kedjeröka och söka på youtube).



Nu ska jag sova. Jag är i en lycklig liten bubbla nu, tror det är nu jag kommer att sova bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0