Jag har nog aldrig varit så här rädd i hela mitt liv.


Jag tackar GUD att jag har det relativt bra ställt för ögonblicket: om jag inte haft shoppingterapin att luta mig tillbaka på så hade jag låst in mig själv imorse och gått under av den mentala regnstorm som blåste upp när jag loggade in på FB imorse. Se Ivannias kris kring Voldemorts intrång på Hogwarts för detaljer.


In any case så brände jag och mitt fellow hovdjur Ponny T ca. 3700 kr på en massa skit, men lite gladare blev jag faktiskt. Detta är den fulla listan på dagens inköp:


1) En kjol, två linnen och en T-shirt på Monki.

2) Ett par vita låga Converse, ett par coola klackar, röda fejkconverse och vita sneakers att jobba i.

3) En glassläsk på Ben&Jerry's.

4) Ett paket cigg och lite att dricka till mig och Pony på T-banan.

5) En DVD-spelare (I knoooow men min gamla funkade ju inte. I själva verket har den aldrig gjort det, den står mest under TV-n för syns skull).

6) Två olika sorters lös-te, plus en burk att ha teet i, plus en skitstor tesil.

7) Två olika sorters lim till lösögonfransar.

8) 3 Stephen King böcker som jag inte läst ännu.

9) Aceton och ett nytt nagellack.

10) Mjölk, tidningen och Mentos (två för 15!).


Dessutom åt vi thaikäk i gamla stan. Och sen kom vi hem till mig och så chillade vi och nu har Ponny somnat så jag sitter själv i mitt becksvarta vardagsrum och skriver ner saker.


För i ensamheten väcks förstås tankarna och helt plötsligt stormar ångesten fram, i full fart.



------------------------


Jag har svårt att andas. Jag ställer mig frågan om och om igen - varför, HUR, kan det göra fysiskt ont? På riktigt?


Nu mer än någonsin önskar jag att jag kunde fara tillbaka till Norrköping och vara det lilla barnet igen.



Det är så ironiskt

jag gjorde det inte för att jag inte älskar eller behöver

jag valde som jag valde för att jag gör just det.



Det är ju det som har varit problemet hela tiden.


-----------

Helvete. Jag ångrar mig.



Jag ångrar mig jag ångrar mig jag ångrar mig.

Kommentarer
Postat av: Jess

Det jag inte förstår är hur tusan du kunde få med dig alla grejerna hem på tunnelbanan (för jag antar att ni åkte det). Du är en tvättäkta shopaholic.

2010-07-13 @ 22:56:54
URL: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0