Jag vill vara som du


Det känns som att jag har en halv näsborre just nu. Palla att man är täppt i EN näsborre?!? Vad fan är det för halvhjärtat åtagande av sjukdomsguden? Jag föreslår att man antingen sjukar ner mig REJÄLT - typ hulka mig igenom hela natten vid toastolen och missbruka blåbärssoppa - eller så låter man mig vara ifred! Sämst, buuu för fan...


Men ja. Jag sitter här iallafall och röker. Cigg är alltid godast på nätterna; man känner sig så jävla dekadent och svartvit på något vis... som att man antingen borde vara fransyska med svart page och körsbärsrött läppstift; rökandes en sepiafärgd natt i Paris, vid fönstret, medans man skissar av sin älskare som ligger och sover i sängen... Eller en britt i ett regnigt London: sittandes barfota i ett burspråk i en (sjabbig) stickad tröja, med blicken fäst långt i fjärran samtidigt som man håller ciggen mellan sina sköra fingrar med naglar målade med svart, avskavt, nagellack.


Typ inte alls som jag som alltså sitter i mitt trivsamma kök i en förort till Stockholm, i gamla shorts och en gammal tröja jag brukade spela basket i.

 

-----------

 

Hursomhelst. Jag är upptagen av existentiellt tänkande, mina vänner. För engångsskull handlar det inte om det här  och heller inte det här ... Utan snarare det jag skrev om förut: de kort vi blir tilldelade av Gud och livet, och vad vi väljer att göra med dom. Hur det som kan verka så fel på något sätt ändå blir rätt, för det är dina kort och vad som för världen kan verka så inihelvete fel kan ibland vara det bästa som någonsin hänt dig.

Och nej, det är inte mig själv jag applicerar detta tankesätt på! Jag gör sällan "fel" i världens ögon: jag är en högst konventionell och vanlig person. Herregud till och med i min destruktivitet är jag banal; pleeease...


-----



Filling these spaces up with days.

Nej jag vet inte. Jag tror jag bara funderar för mycket, det har jag alltid gjort. Påminner mig lite om det där How I met your mother-avsnittet där dom andra super ner Ted för att han tänker alldeles för mycket and needs to just DO things. Då hamnade ju han i och för sig i säng med en random brud och en ananas plus att han ringde pinsamma fyllesamtal till Robin och sen stukade foten, men ni förstår tanken...

Fast seriöst, jag och alkohol=fett inte okey!!!! Skulle kunna berätta om min pinsamma episod när jag var hemma i Norrköping i helgen och däckade på en toalett på Palace och blev funnen av en vakt som bröt upp dörren halv 4 på natten... Så-eeeh. Fast till mitt försvar så tror jag att någon la något i drinken!! Joo-ooo faktiskt! Bakfyllan dagen därpå var ej av denna värld kan jag meddela, så Ivannia+Jack Daniels (och gud vet vad annat)= NEVER MORE.


-----

Men nu blev klockan mycket. Vad fan, jag som skulle gå och lägga mig tidigt??! VAA HÄNDEE.


Så nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0