I've been all over the entire universe to find you


You beautiful disaster.


Borde sova men gör det inte. Ni kan väl gissa varför... 

Men jag ligger iallafall i min säng och funderar. På lite allt möjligt. Jobbet imorgon (eller snarare om fem timmar) till exempel. Jag har en liten rädsla för att inte prestera som jag försöker kväva, och jag lyckas faktiskt ganska bra. Jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag faktiskt kan säga att jag vet att jag tjänar noll på att vara rädd. Det är bara att bita ihop och slunga sig rätt ut och innan jag vet ordet av det så är det jag var rädd för helt plötsligt det enklaste i världen. Så har jag iallafall alltid upplevt det dom få gångerna jag vågat ta mig ur min comfort zone - efteråt har jag alltid stannat upp och velat slå mig själv för att jag av rädsla och in i det längsta undvikit något så harmlöst. 


Och utanför min bekvämlighetszon är jag nu, förresten! Waaaaay of, skulle inte kunna bli mer obekväm med min nuvarande roll ens om jag försökte. Men jag satsar ändå för jag vet att det kommer att löna sig, och när jag väl kommit över de första gångernas hisnande skräck så kommer det vara en fucking cakewalk. För faktum är att för mig så är egentligen allting en barnlek. Allt går lekande lätt när jag väl gett mig fan på att försöka. 


Drygt? Kanske. But it's true. 


---------

I övrigt räknar jag ner dagarna till helgen. Detta är den enda nackdelen med att ha ett vanligt 8-17 jobb: i 1 år nu har jag kunnat ha helg mitt i veckan om jag velat, men nu när man är knegare ska det tydligen bli mer struktur på skiten! Men det är värt det. Och i helgen ska jag bli full och skönt flummig och bara ligga i min soffa med fötterna i knäet på någon jag älskar och med ögonen fästa vid någon vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0