Klump i magen


Åååååh jag vet inte. Det känns som att jag tagit mig vatten över huvudet.


Dessutom så är klumpen i magen ännu större eftersom jag är ensam hemma igen, och trots att jag dygnade igår och är så förbannat trött att jag skulle kunna gråta, så kan jag inte sova eftersom Gustav, Maxi och Adam har åkt hem. Det gör mig så jävla deprimerad att jag inte kan vara ensam längre! Och ni som undrar vart min värdelösa rumskompis är så kan jag svara att hon är hos sin pojkvän. Förstås. Henne har jag inte träffat på en månad.


Jag måste skaffa en katt. Eller något. Jag får verkligen panik av att sitta såhär; helt knäpptyst, inga röster, inga små bakgrundsljud typ som när Gustav bläddrar i sin Cornelis Wreesvijk bok, när Adam kokar sin miljonte kopp med te eller när Maxi kissar med öppen dörr (jag vet eeeeew). Inga asgarv till följd av en gubbsur kommentar från Gustav (MEN kan ni sänka tv:n JAG FÅR JU ONT I ÖRONEN!!), eller till följd av en uttryckt tanke från Adam som ingen av oss andra hänger med på (Adam: "Du vet att jag typ.. Livet.. En parallell: livet är som.. en cigg som flyter på vatten. Den flyter alltid men den vet inte vart den åker du vet, den bara svävar runt där").


Jag är ledsen. Och trött. Grinig. Ensam. Usch vilken dålig dag det här blev.



Vilket är helt sjukt, för det började ju så bra? Satt och spelade poker med grabbarna från 1 på morgonen tills dess att jag var tvungen att göra mig iordning för att sticka till jobbet klockan 8. Jag vann 2 partier av 4 och killarna var SÅ JÄVLA FÖRBANNADE!!!! Medans jag försökte att inte vara skadeglad och absolut inte skratta åt Adam som slängde sina cigg tvärsöver rummet och sen satt och svor högt i vardagsrummet efter att jag kört ut honom med ett enkelt tvåpar i tior och tvåor; eller åt Gustav som nästan grät när jag körde ut honom genom att träffa damen på sista och få en stege, eller åt Maxi som nästan slängde markerna i ansiktet på mig när min kåk slog hans färg...


Så jag vann iallafall en hundring, vilket känns skitbra för om ni bara visste hur mycket gliringar och nedlåtenheter jag utsatts för den senaste tiden! Jag är grym på poker. GRYM! Så nu ska vi köra poker varje gång vi ses, så då kan man nog tjäna sig själv en hacka...



--------


Men som sagt. Trött. Grinig. Ledsen. Ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0