Woes me


something dramatic like that



Okey dag. Helt okey.



---------

Jag och Gusti-Wusti (fan han har rätt det låter inte ett dugg macho det där) sitter i soffan: Gustav dricker öl och äter Dumle klubbor och jag tuggar tuggummi. Dessutom har jag helt absurt mycket mackor eftersom vi var förbi Tyra på fiket idag och hon hade en mängd med mackor som skulle slängas! NEJ! Sa jag och klev in och räddade dessa små mackor - nu sitter dom här och är nöjda. Frukost lunch middag för mig i en vecka framöver!

Och nu väntar vi på Adam. Han är på väg: vi ringde och jag hade hyrt en massa bra film. Så cineast som han är så är han nu på väg - Adam tackar aldrig nej till en skön rulle, som han säger.


Under tiden samtalar jag och Gustav. Han är en fantastisk människa, om ni inte visste det. Mina barn ska kalla honom farbror Gustav, och han har bestämt att han ska flytta till en stuga på landet nere i Skåne där han ska göra sin egna äppelmos och så ska jag och mina barn få hälsa på och så ska mina ungar leka med hans hund medans han och jag tar en kopp kaffe i hans lummiga trädgård. Vacker tanke.


-----

Det förflutna verkar vilja komma ikapp mig. Under tre dagar nu så har människor som jag skurit ut ur mitt liv tagit kontakt med mig igen. Alla tre har jag känt skulle återkomma, men det är ändå ganska jobbigt och chockerande när det händer.


Men i vissa fall är det svårare. Mycket svårare. Jag har inte kunnat slita mig från handens grepp om mitt hjärta.


Jag vet ännu inte vilka mina alternativ är.



------


Ny dag imorgon. Samma glädje. Men, från och med igår, även lite sorg.

Kommentarer
Postat av: Mumin

hej min sköna!

varje gång jag läser din blogg saknar jag dig så in i helvete! hoppas vi ses snart. och vad duktig du är som orkar stiga upp varje morgon. mumin är proud mama! ha det suveränt, och hoppas irland resan blir av!! puss

(läs med finlandssvensk accent)

2010-10-20 @ 00:42:50
Postat av: Mumin

hej min kära!

saknar dig. tänker på dig varje gång jag läser din blogg. skrev ett inlägg innan men det försvann. mumin är iaf proud mama, du e så duktig som orkar upp till jobbet varje morgon. hoppas vi ses snart. tänker bara på fina sommartider. hoppas er irlandresa blir av. puss! (läs med muminaccent!)

2010-10-20 @ 00:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0