it all comes down to the same thing


To please.


Kolla mamma, jag har skaffat ett fint 9-5 jobb i en affär där jag varje dag ler ler ler åt mina kunder oavsett hur intelligensbefriade dom är! Min intelligens å andra sidan använder jag till att stapla saker, gud vad kul och enkelt det här är; jag är så upptagen varje dag att jag inte hinner fundera ut hur värdelöst mitt liv är och att jag av okänd anlednnig lever en meningslös dag till! För det här är inte ens i närheten av vad jag vill göra och jag hatar mitt liv mer och mer för varje dag som går, men visst är jag duktig som drar in pengar så att jag kan betala min lilla etta i Ektorp? Är du stolt nu?


Och kolla mamma, jag har hittat en kille som är villig att vara min pojkvän! Jag hittade honom på krogen och han läser inte mycket böcker och kan inte ord med fler än 3 stavelser, vårt sex är mediokert och efter ett halvår är vi redan i slentrian; men vi kommer att skaffa 2,5 barn och radhus och bil och jag kommer att vilja krossa väggarna i mitt svensson liv med ursinne, men det är ett fast förhållande och jag har bevisat att jag duger som kvinna - sådär ja, mamma är du glad nu?


Åh, gud vad bra, vad lättad jag blir! Och jag lovar dessutom att sluta röka, sluta knarka, sluta skratta åt politiskt inkorrekta saker, sluta ha dålig hållning, börja träna och gå ner i vikt, klä mig i hela kläder och vara perfekt sminkad varje dag; jag lovar att rätta mig i ledet och bli ett riktigt mönsterbarn så att ni aaaaaldrig behöver skämmas, aldrig behöver försvara mina beslut, aldrig behöver harkla er bortkommet när mitt senaste drag gått åt helvete.

Älska mig?
-------

Dra åt helvete. Åt helvete med alltihop.

Kommentarer
Postat av: Lina

Men älskade du. Vad fint du skriver, förstår på nåt jävla sätt exakt hur det känns. Va ptrecis allt det där tvärtom gånger tusen.

2011-01-23 @ 15:07:44
URL: http://linaelsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0